Ja vad säger man..

Är så trött på det svenska rätt systemet just nu så jag spyr. Hur fungerar egentligen samhället när de har sådana lagar de har, eller de är nog så, de fungerar inte! Ja som ni hör är jag lite "off" just nu på detta! Varför är inte reglerna lika för både kvinnor & män?! Varför kommer kvinnorna "lättare" undan än vad män gör?! Vart är jämdställdigheten, när de gäller?! Borde bli stads minister & röra om lite i grytan tror jag! Varför är det så, när de gäller barn & delad vårdnad att de ändå är kvinnan som "bestämmer" reglerna?! Vad är det som säger att inte männen tar hand om barnet bättre?! Varför får kvinnorna "flera dagar" än vad männen får?! Blir så trött.. Jag skulle ALDRIG göra så emot Tim att "ta" Mijo ifrån honom. Man är ändå 2 om att skaffa barn! Man bestämmer det gemensamt! & om det då blir så att man separerar då ska BÅDA ha lika många dagar, lika mkt rätt till att få vara med sitt barn, eller är det bara jag som tycker detta?! Jag blir ledsen när jag får höra att "mamman" har mer rätt! Det är juh en sak om pappan inte bryr sig! Men om han verkligen gör allt för att ska få vara med sitt barn då har han RÄTT till det med!! Men enligt svenska rättsystemet så har mamman "för tur". HELT SJUKT, SINNESSJUKT! Tycker jag! Kommer man inte överräns, då får man väl skriva ett "avtal" på det, thats it! Det finns faktiskt de pappor som tar bättre hand om barnen än vad mammorna gör! Sen är det väl bevisat att pappor är mer försiktiga än vad vissa mammor är?! Nu fick jag avreagerat lite tankar.. Vad tycker ni?! Rätt eller fel, att låta kvinnorna bestämma över ens gemensamma barn?!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Håller HELT OCH HÅLLET MED DIG... Dock en liten vinst till männen idag!!!

2012-03-19 @ 16:13:19
URL: http://frokennat.blogg.se/

KOMMENTARERNA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0